fredag 2 november 2012

Deleter

Här är min komedi kortfilm Deleter :)

1 kommentar:

  1. Hejsan Niklas!

    jag varit bortrest under filmvisningen så jag skriver min feedback på din blogg istället. Jag hade lite otur då jag just nu skrev en mycket lång kommentar till dig som bara försvann. Men jag ska göra mitt bästa för att sammanfatta det jag skrev.

    Grymt bra jobbat med filmen! Den blev mycket underhållande att se och jag hade svårt för att inte skratta. Ett extra +plus+ för det trevliga skådespeleriet, alla som medverkade gjorde filmen mycket rolig att se!

    Musiken är ett roligt inslag, jag gillar mycket i början och i slutet när alla diggar till låten, det ger en komisk, vänskaplig och lättsam känsla. Det blir även i början ett bra sett att leda in publiken in filmen eftersom den får en kontinuitet mellan scenerna. Detsamma i slutet då den avslutas som den börjar.

    Jag såg i filmen att du inte hade med fönstret där ljuset blinkade utan bara fönstret. Annars skulle det vara mycket passande att ha med den då många av oss refererar till andra filmer där det symboliserar att någon tittar på en skärm. Men eftersom jag läste ditt uppdaterade SOTS så hade du tagit bort det vilket innebär att du hade skäl till det, vilket är lugnt, det blir så :)

    En annan scen är vid tidskod: 2:00 då Åke har däckat och Bengt ska pilla på hans dator. Här ser jag att det är någon annan som kommer fram med handen. Men i nästa klipp, tidskod: 2:03, är kameravinkeln något förvirrande då det ser ut som Åke, trots hans tillstånd, skriver på datorn. Men tack vara föregående klipp blir det mindre förvirrande och räddar situationen. Men värt att tänka på i framtiden med kameravinklar och hur vår hjärna registrerar en bild. Tänkte på semantiken i digital grafik hur vi upplever bilder med index och så. Det jag menar att det borde var självklart med att det är Bengt som skriver men att jag inte upplever det så pga bildens vinkel. Kanske om kameran var lite högre upp som i ett fågelperspektiv skulle det ta bort förvirringen då handen inte ser ut att sitta ihop med Åkes kropp.

    Det är upplyftande att temat i filmen är om spel vilket många personer kan identifierar sig med och att den är komiskt lagd får den även med sig fler, många känner nog igen situationen. Jag tycker filmen överensstämmer sig med ditt syfte mycket klart. Även budskapet är klockrent, så nu vet jag att inte ska raderar en spelares dataspel även om det skulle vara på skoj :)

    Bra att du använt lampor i din film, synd bara det syns på deras skuggor så mycket. Men vi ska få lära oss hur man ljussätter i annan kurs, vilket är lustigt då vi redan har filmat. Men heller ljus såhär än utan för då skulle scenerna bli för mörka. Inget att klaga på :)

    Du har lyckats bra med din film och jag hoppas att alla i klassen hade lika kul som jag med att se den! Den blev både välgjord och mycket kul att se!

    SvaraRadera